انتخاب بهترین پتو برای نوزاد + 6 نکته ی تکمیلی

انتخاب بهترین پتو برای نوزاد + 6 نکته ی تکمیلی

خرید پتو، یکی از مهم ترین وسایل سیسمونی نوزاد است و ممکن است پتوهای زیادی برای هدیه ی نوزادتان دریافت کنید. نوزادان بیشتر ساعات را خواب هستند و بیشتر از هر چیز دیگری در سرویس خواب خود به سر می برند؛ بنابر این مهم است جنس پارچه طوری باشد که موجب ناراحتی اش نشود.  پتو نوزادی جنس و مدل های بسیاری دارد. در این مقاله قرار است بررسی کنیم که چند نوع پتوی نوزاد وجود دارد؟ چه جنس پتو برای نوزاد شما مناسب است؟ خرید چه مدل پتوی نوزاد ضروری است؟ چه نکات ایمنی لازم است رعایت شود؟

برای انتخاب بهترین جنس پارچه برای لباس نوزاد و پتو، گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد. پوست نوزادان بسیار حساس است و به همین دلیل برای انتخاب نوع پارچه باید دقت بیشتری داشته باشید. در عین حال، مهم است که در نظر بگیرید که بچه‌های کوچک چقدر فعال هستند و نیاز است وسایلشان بیشتر شسته شود.با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین پارچه برای پتو و لباس کودک باید به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند کیفیت خود را بعد شستشو حفظ کند و در عین حال به اندازه کافی نرم باشد تا روی پوست او راحت و ملایم باشد. 

انواع مختلفی از پتوی نوزاد در بازار وجود دارد که جزو ملزومات سیسمونی کودک محسوب می شوند و هر کدام به غیر از گرم نگهداشتن نوزاد شما، هدف خاصی دارند. به غیر از پتوی ساده ، که جنس و کاربرد مشابه پتوی بزرگ سال دارد، سه مدل پتو که قرار است با هم بررسی کنیم می توانند انتخاب های کاربردی برای سیسمونی کودک شما باشند.

پتو قنداق نوزادی چیست؟

بیشتر نوزادان عاشق قنداق هستند زیرا گرم و امن بودن رحم مادرشان را تقلید می کند. یک پتوی قنداق می تواند مربع، مستطیل یا مثلثی شکل باشد. در حین پیچاندن قنداق دور نوزاد مراقب باشید که پاهای او آزادانه حرکت می کند.  پتوی قنداق به صورت زیپ دار هم در بازار ارائه می شود.


پتوی تخت خواب کودک چیست؟

پتوی تخت خواب همان طور که از نامش پیداست، برای گرم نگهداشتن کودک شما در تخت خواب استفاده می شود. آن ها بسیار کاربردی هستند و طرح، جنس و مدل های مختلفی دارند. برای انتخاب این نوع پتو، سن و اندازه ی نوزاد و اندازه ی تخت را حتما در نظر بگیرید.


پتوی دور پیچ کلاهدار چیست؟ 

پتوی دور پیچ کلاهدار برای نوزادان و خروج از منزل بسیار مناسب است. شما میتوانید پتو را دور نوزاد بپیچید و در کالسکه، صندلی ماشین یا گهواره از آن استفاده کنید.

پتوی چه جنسی برای کودکم خریداری کنم؟

وقتی صحبت از پارچه‌های لباس‌های کودک و پتو می‌شود، پنبه همیشه یک انتخاب عالی است. در واقع یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار است و از قدیم طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، نرمی و قابلیت جذب رطوبت پنبه است. مطالعات نشان می‌دهد که پوست نوزادان تا پنج برابر نازک‌تر از بزرگسالان است، که باعث می‌شود آنها نسبت به مالش پارچه‌های خشک و خشن بسیار حساس‌تر شوند. از آنجایی که پنبه یک الیاف طبیعی است و ساخته دست انسان نیست، برای پوست لطیف نوزاد بسیار مناسب است.  

چرا انتخاب سایز مناسب پتو برای نوزاد بسیار مهم است؟

پتوهای خیلی بزرگ یا کوچک ممکن است برای نوزادان ناراحت کننده باشند. هنگام پوشاندن نوزاد با پتو، رعایت برخی نکات ایمنی ضروری است. به عنوان مثال، به دلیل خطر قابل توجه سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) در میان نوزادان متعلق به این گروه سنی، پتو برای نوزادان زیر 12 ماه پیشنهاد نمی شود. نوزادان یک تا سه ماهگی آسیب پذیرترین افراد در برابر خفگی هستند. به طور کلی بهترین اندازه برای پتوی کودک شما باید اینطور باشد:
پتو باید به اندازه ای باشد که نوزاد را کامل بپوشاند، اگر ابعاد خیلی بزرگی داشته باشد نوزاد میتواند پتو را دور خود بپیچاند که خطرناک است.
باید بتوانید تا چند ماه از آن استفاده کنید.
نباید آنقدر بزرگ باشد که حمل آن در طول سفر دشوار باشد.

6نکته ی تکمیلی زیر برای انتخاب بهترین مدل پتوی نوزاد به شما کمک می کنند

•    همیشه از اندازه پتو مناسب برای کودک خود استفاده کنید، مطمئن شوید که پتو خیلی بزرگ نیست.
•    از مواد طبیعی پتو مانند پنبه ارگانیک استفاده کنید زیرا ملایم هستند و تنفس بیشتری دارند.
•    از پتوهای مناسبی استفاده کنید که گشاد یا به راحتی جدا نمی شوند - برای جلوگیری از کشیدن کودک روی سرشان در طول خواب 
•    در طول صفر تا 12 ماهگی کودک خود از رختخواب نرم، تشک یا پتو برای نوزاد خودداری کنید.
•    همیشه پتوی کودک خود را نه بالاتر از شانه های او بپوشانید
•    نوزادان و نوزادان کمتر از یک سال هرگز نباید از پتو استفاده کنند زیرا خطر SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) و خفگی را افزایش می دهد

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    22شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی